Miért nem hoz látogatókat a céges oldalam?

Van egy szép (és drága) oldalad, sok nagyszerű funkcióval, de az ügyfeleid még mindig inkább a telefonkönyvből meg az újsághirdetésből értesülnek arról, hogy létezel? Mutatunk pár okot, amiért a céges honlapod nem hoz elég bevételt neked.

1. Az oldalad csak úgy van

Hacsak nem „cirkuláris paradicsomlappantással” vagy „hidromechanikus kolbásztöltő analitikával” foglalkozol – vagyis valami olyan egyedi dologgal, amiből nagyon kevés iszonyú pici az esélye annak, hogy valaki „csak úgy” megtalálja az internetre felvarázsolt honlapodat.

Ha létrehoztál egy weblapot, azt gondozni kell. Nem csak a tartalmat kell karban tartani (például frissíteni a telefonszámodat, ha az megváltozott – hogyan találnának meg különben az ügyfelek?), hanem arra is hangsúlyt kell fektetni, hogy ki tudd aknázni az előnyeit.

Ne hagyd magára a weboldaladat! Itt van néhány tipp, amit akár magad is kipróbálhatsz:

  • Oszd meg párszor az oldaladat a Facebookon és hozz létre céges profilt. Posztolj legalább hetente egy-két igényes bejegyzést!
  • Regisztrálj linkkatalógusokba, adatbázisokba!
  • Tedd be az e-mail aláírásodba a webcímedet!
  • Tüntesd fel a címedet a reklámanyagaidon!

2. Nem vagy elég informatív

Legközelebb ha valamit az interneten szeretnél megrendelni, figyeld meg magad? Milyen adatokra van szükséged ahhoz, hogy vásárolj valamit vagy igénybe vegyél egy szolgáltatást? Tudni szeretnéd az árat, a kiszállási díjat, a határidőket, a plusz költségeket – ugye? Most képzeld el, hogy mi járhat a Te vevőid fejében, amikor a honlapodra tévednek. Vajon minden információt megkapnak, amit kell? Elég feltűnő helyen vannak az adataid? Ha úgy érzed, megakadt céges honlapod, nézd át a következőket:

  • Mennyire érthető a terméked vagy szolgáltatásod leírása? Vannak képeid, magyarázatod arról, hogy egészen pontosan mit csinálsz? Nem elég kiírni, hogy kozmetikával vagy élhajlítással foglalkozol! Az is fontos, hogy vállalsz-e esküvői sminket és van-e gépparkod 51crV4 acél megmunkáláshoz.
  • Könnyen fel lehet veled venni a kapcsolatot? Egyszerű kérdés, de vajon szerepel a telefonszámod vagy az e-mail címed az oldalon? Könnyen meg lehet találni a telephelyedet? Ha van kapcsolati űrlap az oldaladon, akkor az működik? Olyan címre vezet, amelyet rendszeresen nézel?
  • Kiderül, hol, mit hogyan vállalsz? Lehet tudni milyen határidőkkel, mekkora mennyiségben, milyen árakon, milyen környéken dolgozol? Kint van a nyitva tartásod az oldalon? Sokszor ilyen apróságokon múlik, az ügyfeleid kattintanak-e…

3. Az oldalad nem elég felhasználóbarát

Mi a CodeChiannél úgy tapasztaltuk, ez két esetben szokott előfordulni. Az első, amikor valaki maga bütykölgeti a honlapját és az általa használt honlapszerkesztő nem ad elég támpontot a munkához. Félreértés ne essék, sokszor van olyan, hogy a DIY honlap tökéletesen működik és gyönyörűen hozza a tőle elvárt eredményeket. Sőt! Szerintünk is az a legjobb, ha valaki a saját kezébe veszi a weboldala irányítását és csak a legszükségesebbeket szervezi ki valamilyen szolgáltatónak. De az olcsó vagy ingyenes weboldalsablonok sokszor nem adnak megfelelő technikai segítséget a tartalom feltöltéséhez. Ennek a vége pedig hatalmas káosz: összecsúszó képek, használhatatlan űrlapok, átláthatatlan menüstruktúra és azonnal tovább kattintó látogatók.

A másik ok általában az, hogy a honlapot készítő cég túlságosan nagyot szeretett volna alkotni. Nagyon sok webdesign cég azzal próbálja kompenzálni a szolgáltatásai túlárazását, hogy az ég világon minden csillogó funkciót igyekszik beépíteni az oldalába. Felugró ablakok, egymást váltó, csúszkáló bannerek, felesleges számlálók, túl sok kép, túl sok szöveg – a lényeg pedig végül teljesen elveszik a sorok között..

Honnan veheted észre, ha a honlapod nem felhasználóbarát?

  • Még Te magad sem tudod igazán használni. Neked is keresgélni kell rajta a tartalmat, inkább nem próbálsz meg válaszolni a rá érkező kommentekre, fogalmad sincsen, melyik funkció mire is való pontosan… Ha ez így lenne azonnal hívd fel a weboldalt készítő céget és legyen hozzájuk néhány keresetlen szavad. Amit Te nem értesz, azt a leendő ügyfeleid sem fogják.
  • Nem tetszik a megjelenése. Meglepődtél, igaz? Bizony, ez is ide tartozik! Ha valamiért nem tetszik a honlapod dizájnja, akkor jó eséllyel az ügyfeleid sem azt kapják, amit látni szeretnének. Bízz magadban! Te ismered a szakmádat, a szolgáltatásodat, valószínáleg szereted is csinálni, amit csinálsz. Ha neked nem jön be, amit látsz, az baj. Az a honlap szakmaiatlan és nem is elég hiteles.
  • Valami nem működik rajta. Nem jelenik meg a kapcsolatfelvételi űrlap, nem megfelelően látszanak a képek, valamelyik menü nem működik, a szövegben elhelyezett linkek pedig nem vezetnek sehova… Ha ezek közül bármelyiket tapasztalod az oldaladon, kezdj el gyanakodni. Vagy keress minket itt! 😉

4. Az oldalad elavult

Emlékszel még az IWIW-re? Jó buli volt egymás oldalát nézegetni és egy darabig jól elszórakoztunk azzal, hogy az ismerőseinket keresgettük. Aztán jött a Facebook, a hírfolyam és a véget nem érő görgetés, ami sokunkat hosszú órákra a gép elé szegez. Mindez viharos gyorsasággal történt. A trendek változnak, és ami ma még izgalmas és működik, az két-három év múlva cikinek számít majd.

Egyáltalán nem kell a legújabb dizájnelveknek megfelelned vagy hipermodern weblapot építened ahhoz, hogy fent tudj maradni. Arra viszont nagyon érdemes figyelned, hogy a funkciók és az alapvető információk a helyükön legyenek.

Időnként érdemes felvarrni a ráncokat a weblapodon. Nem árt, ha néha egy kicsit áttervezed a weboldaladat és a céljaidnak megfelelően alakítod a tartalmait. Reagálj az eseményekre! Tedd közzé a karácsonyi nyitvatartásodat, posztolj néha híreket, ha van rá lehetőséged! Frissítsd a referenciáid oldalát, tölts fel új képeket a régiek helyére, egyszer-egyszer bővítsd ki a tartalmaidat! Ha már ennyit megteszel, használhatóbb lesz a honlapod.

Elakadtál? Úgy érzed, túl nagy a káosz? Otthagyod a webfejlesztő céged? Segítünk! Válaszd „Ráncfelvarrás” csomagunkat, és mindent megmutatunk! 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük