Miért NE fizess egyszeri keresőoptimalizálásért?

A honlapod megvan egy jó ideje, de az ügyfeleid alig-alig ismerik. A legtöbben Facebook-on vagy ismerősön keresztül keresnek, Te pedig már nagyon nyitnál az új piacok felé. Elbeszélgetsz a témáról egy ismerőssel, aki ajánl egy „ügyes gyereket” a szomszédból, aki a majd jól „beseózza” a honlapodat. Veled is történt már hasonló? Akkor gyorsan olvass tovább, mielőtt 40-50 ezer forintot dobsz ki az ablakon!

Mi az a SEO meg keresőoptimalizálás?

Tegyük fel, hogy egy reggel hatalmas víztócsába lépsz a fürdőszobában, de mivel egyedül élsz/rajtad kívül mindenki alszik, így hamar elkezded ellenőrizni a víz forrását, és rájössz, hogy a mosdó alatt egy darabon eltörött a cső. Mi az első teendőd? Hacsak Te, esetleg valamelyik jól bejáratott beszállítód nem vízvezeték-szerelő, valószínűleg előveszed a gépedet vagy a telefonodat, és rákeresel a következőre: „vízvezeték-szerelő”. És jönnek is találatok a Google-ből (vagy másik keresőből) szépen sorjában. Fogadjunk, hogy az első 3-5 honlap közül rá is kattintasz valamelyikre.

Amikor egy honlapot optimalizálunk, akkor arra törekszünk, hogy minél előrébb kerüljön ebben a bizonyos találti listában, amikor valaki olyan szóra, szókapcsolatra keres rá, amelyik a szolgáltatásod vagy terméked szempontjából releváns lehet. A keresőmotorok, és főleg azok császára, a Google, nagyon sok szempontot mérlegel, amikor eldönti, melyik honlapot dobja fel az első, második, harmadik helyen. Ezek közül néhány:

  • Hányszor szerepel az adott kulcsszó az oldalon? (Az se jó, ha túl sokszor, az se, ha nem elégszer.)
  • Hány link hivatkozik az adott oldalra? (És azok valami gagyi helyről származnak-e, vagy éppen sikerült elérni, hogy még a Wikipédia és tőled vegye az információt?)
  • Mennyi tartalom van az oldalon és az mennyire kidolgozott? (Csak feldobtad a szolgáltatásaid felsorolását, vagy szépen be is mutatod azokat az ügyfeleidnek?)
  • Mennyi időnként frissül az oldalad? Van-e rajta hír, blog, dinamikus tartalom?

Miért nem elég egyszer jól összerakni ezt a SEO témát?

A keresőoptimalizálásnak legtöbbször van egy egyszeri része. Nálunk a CodeChainnél ez általában az a pont, amikor egy kávé mellett, vagy egy Skype-beszélgetésben bemutatkozunk egymásnak, megbeszéljük az üzleti céljaidat és megismerünk téged. Ilyenkor megbeszéljük az első kulcsszavaidat, és ennek megfelelően vagy elkészítjük a honlapodat, vagy gatyába rázzuk a meglévő tartalmaidat. Nem csak szöveget írunk neked, de ellenőrzünk egy csomó mindent a metaadatoktól az elérhető webanalitikai statisztikákig. Konkurenciaelemzést készítünk, izzadunk, kávét és sört iszunk, újratervezünk és ha kell, felhívunk egyszer-kétszer néhány egyszerű kérdéssel és javaslattal, aztán ha a tartalom kész, linkeket építünk, csűrünk, csavarunk és a munka kezdetétől számított 2-4 héten belül hozzuk is neked az eredményeket.

Ez látszólag egyszeri munka, de ha nem szeretnél a nagy csúcs után 3-4 héttel eltűnni a süllyesztőben, folyamatos odafigyelést igényel, hiszen rengeteg, rajtad kívül álló dolog is befolyásolhatja az eredményt:

  • Megváltozik a Google algoritmusa és az oldaladat már nem kedvelik annyira a keresőmotor ellenőrző robotjai.
  • A konkurencia valami nagy dobással rukkol elő és átalakítja a piacot.
  • A szolgáltatásod szezonális jellegű és a két csúcsidőszak között egy kicsit átrendeződik a versenytársaid webes portfoliója.
  • Idő közben kiderül valami gikszer, és rájössz, hogy másik keresőszóra szeretnél optimalizálni inkább.

Szóval akkor válasszak hosszú távra keresőoptimalizáló céget?

Igen, mindenképpen! Gondolj csak bele: az optimalizáláshoz ki kellett dolgoznunk, át kellett írnunk a tartalmaidat. Ez alatt az idő alatt megismertünk téged és a cégedet, megtanultunk a Te nyelveden beszélni. Szeretnél mindent újra elmagyarázni valakinek? Ugye nem… Már ezért is megéri elkötelezni magad egy szimpatikus cég mellett.

A hosszútávú keresőoptimalizálás többi előnye:

  • Ha bővíteni, alakítani szeretnél a szolgáltatásaidon, a cég rövid idő alatt be tudja illeszteni az új szövegeket, elemeket a meglévő stratégiába.
  • Stabil eredményt kapsz: ha kell, a cég reagál a változásokra, ha kell, javít a honlapodon, plusz linkeket épít, átdolgozza a belső struktúrát, hogy az oldalad megőrizze a helyét.
  • Hosszú távú, kiszámítható eredményt produkál. A honlapod nem fog két hétig szuperül futni, majd visszaesni. Ha egyszer a megfelelő helyre került, nagyon kicsi a valószínűsége, hogy visszacsússzon.

Ha valakinek egyszeri alkalommal fizetsz egy összeget, elképzelhető, hogy az ügyesen átírt tartalommal és néhány közepes minőségű linkkel kiszúrja a szemed, majd az első nagyobb átalakuláskor a munkád kútba esik. Egy hosszú távra tervező cég ezzel szemben egy viszonylag alacsony havidíjért rendszeresen ellenőrzi, mi történik az oldaladdal és proaktívan jelzi, ha ideje kijavítani vagy felturbózni a dolgokat.

A jó SEO-s cég olyan, mint egy kedves családtag. Ha akarod, felhívhatod, kérdezhetsz tőle, sőt, akár panaszkodhatsz is neki: akár még a magánéleti problémáidat is be tudja építeni a tartalomstratégiába.

Nem hiszed? Járj utána itt!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük